zaterdag 1 augustus 2009

Zeepfabriek - ideeen gevraagd voor publiciteit



Gisteren met Selvamani en Ravi opnieuw naar Auroville gegaan. Dit keer had ik een afspraak geregeld in de zeepfabriek Mereville trust. De man met wie ik de afspraak had, had een demonstratie voorbereid om te laten zien hoe zeep gemaakt wordt. Het had niet beter kunnen zijn. Alles op film opgenomen en gehoord met welke temperatuur we welke producten op welk moment kunnen mixen. Op de terugweg kwamen we langs het meditatiecentrum van Auroville, de gouden bol die je op de foto ziet. Vervolgens in Ponducherry een blender en thermometer gekocht, alleen de maatbeker ontbreekt nog en gedestileerd water, maar dat kopen we binnenkort. Verder zoek ik sponsors en fondsen om de zeepfabriek bruikbaar te maken. CWDR is in Nederland niet ingeschreven bij het ANBI, waardoor giften aan CWDR door Nederlanders niet van de belasting aftrekbaar zijn. Ik zoek momenteel naar een oplossing hiervoor. Ik hoor graag tips om meer publiciteit aan mijn project te geven. Het fonds NCDO sponsort kleinschalige projecten van Nederlanders in ontwikkelingslanden en let daarbij sterk op de manier waarop Nederlanders bekend worden met dit project. Ik heb ondertussen contact gezocht met Helpende Nederlanders, een programma van de EO, maar hoor graag andere spectaculaire ideeen om aandacht aan mijn project te besteden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten