dinsdag 23 juni 2009

Mamallapuram



Vandaag met mr Ravi, Uma, Vanitha en Selvamani naar Mamallapuram geweest. Deze plaats is bekend van de beeldhouwkunst. Er zijn veel beeldhouwers aan het werk in kleine werkplaatsjes langs de straat. We hebben de Five Rathas en de Shore tempel bezocht. De entreeprijs voor Indiase mensen is 10 Rupees en voor buitenlanders 250 Rupees. Van deze ''discriminatie'' stonden mijn Indiase vrienden wel even te kijken. Ook in de winkeltjes werd de prijs voor beeldjes meteen opgevoerd, zodra ik in het zicht kwam. C'est la vie...



In de Five Rathas staat naar zeggen de mooiste olifant van India. Die moest ik natuurlijk wel gezien hebben. Zien jullie meteen een van mijn nieuwe outfits...


Mamallapuram ligt aan zee. Vandaag heb ik in de Indische zee gestaan! Ook hier zijn de golven hoog, net als in Chennai. Er was op deze plek alleen veel meer tourisme dan waar ik in Chennai aan het strand zat. Om het beeld van de dag compleet te maken nog een foto van de dames en heer met wie ik op stap was. Van links naar rechts: Vanitha, Selvamani, mr. Ravi, Uma. Uma en Vanita wonen ook op de campus en zijn dus mijn 'huisgenootjes' hier. Selvamani is de hoofdcoordinator van CWDR voor deze regio. Ze kookt heerlijk! Mr Ravi doet vanalles, chauffeuren met zijn motor, sloten maken, hangmat ophangen etc.


De heen en terugreis vandaag is grotendeels met de bus afgelegd. Terug was het zo druk in de bus dat we de 40 minuten durende reis moesten staan. Het leek erop dat de chauffeur erg haast had, want hij haalde alles en iedereen toeterend in en ging er vanuit dat de weg zeker breed genoeg was voor minstens drie voertuigen naast elkaar. De heenreis was wat comfortabeler. Wel vond ik grappig een soort schilderijtje in de bus te zien met een afbeelding van Jezus, Shiva en een moskee. Dit om uit te beelden dat het Christendom, Hindoeisme en Islam hier naast elkaar leven.

1 opmerking:

  1. Naast die olifant mogen we je weer 'kleintje' noemen? Leuke kleren..! De tas doet goed dienst zien we.

    liefs uit Sprang

    BeantwoordenVerwijderen