vrijdag 26 juni 2009

Lerares en kokkin




Sinds kort geef ik aan twee klassen les. Gisteren was mijn eerste engelse les aan circa 8 kleine kinderen. Ik ben zo populair dat ze vandaag heel graag weer les van mij wilden en er zelfs meer kinderen bij kwamen. Vandaag heb ik ook aan de staff engels gegeven. Engelse regelmatige en onregelmatige werkwoorden omzetten van verleden tijd naar tegenwoordige tijd en andersom. Erg leuk, maar ook heel hard improviseren en bedenken hoe ik dit moet aanpakken. Mocht iemand tips hebben, laat me dat dan alsjeblieft weten! Helaas kan ik geen internet spelletjes door de kinderen laten spelen, omdat alleen de laptop toegang tot internet heeft. Maar het is erg leuk, vooral door de enthousiaste reacties. Toen de kinderen vanmiddag weg gingen hebben ze bijna 10 minuten lang goodbye, bye, see you tomorrow en thank you geroepen...
Vanmiddag heb ik Nederlands voor de dames gekookt. Aardappels groenten vlees. De aardappels waren gekookt, maar de dames vonden het zo raar om hele aardappels te eten dat ik me heb laten overhalen om ze kort te bakken... Er was een kip voor mij gekocht, geen stukjes, maar een kippenpoot. Gelukkig werd ik geholpen bij het klein maken van de kip, want dat is echt niet mijn favoriete job. Dank aan een potje jus uit Nederlands was er een lekkere saus bij de aardappels. En de kip was goed gekruid met Indiase curry, waardoor de smaak voor de dames niet heel onbekend was. En dan met z'n allen op de vloer met de handen de aardappels groenten en vlees opeten. De dames vonden het erg lekker en zaten goed vol.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten