dinsdag 30 juni 2009

Exams


De afgelopen dagen waren rustig. Tijd om rustig na te denken over wat ik er allemaal van vindt om hier te zijn. Het is een tijd met gemengde gevoelens. Ik vind het heel bijzonder te ervaren aan hoeveel dingen ik gewend ben in het rijke leven in Nederland. Schoon drinkwater, afval wordt opgehaald, eten kun je in voorverpakte hoeveelheden kopen, keukenapparaten maken koken eenvoudiger, alles is te koop en minstens bij drie verschillende winkels in de buurt te halen, met verschillende merken etc. etc. Ik begin die luxe nu pas goed te zien. Het is hier erg warm. In Nederland ook, hoor ik van verschillende kanten. Ik moet best wennen aan de rust, het onbekende wat de dag brengen zal, de afwachtende houding, geloof dat het wel goed komt en overgave aan de situatie. De dagactiviteit bestaat vooral uit eten koken. Rond 11:00 wordt daarmee begonnen en rond 13:00 is het eten meestal klaar. Dan is het te warm om iets te doen, dus kijken we een beetje tv, lees ik wat in de hangmat en leer ik tamil. Mijn inspanningen om Tamil te leren worden erg gewaardeerd. Allemaal bijzondere tekens en van de spreektaal maak ik nog niet niet veel. Maar ik ben nog maar 3 dagen bezig, dus ik mag nog wel even. Rond 17:00 komen de kindjes voor Engelse les. Vandaag had ik een spelletje met de kindjes tijdens de engelse les gedaan. Met gebaren moesten ze open, erase, stack, pop, knock, draw en push leren. Ze wilden zichzelf graag. bewijzen en vroegen om een exam. Ze wilden het opschrijven, en zeiden dat ze het al uit hun hoofd konden, maar de resultaten vielen wat tegen. Morgen hebben ze een herkansing. Om 18:00 is de les weer afgelopen. Vandaag is dus de eerste keer dat ik een examen heb afgelegd :) Dat resultaat kan me niet meer afgenomen worden!
Morgen ga ik naar het huis van Mr. Ravi. We gaan er 's morgens heen en ik moet me netjes kleden is mij gezegd. Ik ben benieuwd wat ik mee ga maken. O ja de dames zijn erg trots op de bloemen in de tuin. Hier zijn wat foto's.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten