dinsdag 22 september 2009

Terug in India

Ondertussen ben ik al weer enkele dagen terug in India. Het voelt vertrouwd. Na het checken van mijn bankrekening blijkt dat er al 2.200,- euro is binnengekomen. Fantastisch! Ik heb dit bedrag gisteren overgemaakt op de rekening van CWDR. Ik verwacht nog meer inkomsten en zie vol spanning uit naar reacties van fondsen die ik heb aangeschreven. Vandaag zijn twee mannen gekomen om het bestaande gebouw te inspecteren en de werkzaamheden te bepalen voor de herontwikkeling. Het vooruitzicht dat het gebouw binnenkort bruikbaar is als zeepfabriek maakt me erg enthousiast.
India is een bekend land voor spiritualiteit en meditatie. Een boek en ervaringen van Balakrishnan, mijn contactpersoon bij CWDR, hebben mij geinspireerd om een Vipassana meditatie cursus te gaan doen. Vanaf 1 oktober 2009 zal ik 10 dagen in een meditatiecentrum in Bangalore verblijven. 10 dagen niet spreken, geen communicatie, tijd voor mezelf. Ik ben erg benieuwd. http://www.dhamma.org/ is de website waar meer over de cursus wordt uitgelegd. Om je een beeld te geven is hier het dagprogramma:
4:00 am Morning wake-up bell
4:30-6:30 am Meditate in the hall or in your room
6:30-8:00 am Breakfast break
8:00-9:00 am Group meditation in the hall
9:00-11:00 am Meditate in the hall or in your room according to the teacher's instructions
11:00-12:00 noon Lunch break
12noon-1:00 pm Rest and interviews with the teacher
1:00-2:30 pm Meditate in the hall or in your room
2:30-3:30 pm Group meditation in the hall
3:30-5:00 pm Meditate in the hall or in your own room according to the teacher's instructions
5:00-6:00 pm Tea break
6:00-7:00 pm Group meditation in the hall
7:00-8:15 pm Teacher's Discourse in the hall
8:15-9:00 pm Group meditation in the hall
9:00-9:30 pm Question time in the hall
9:30 pm

Retire to your own room--Lights out


Dat wordt vroeg opstaan en een uitdaging om in kleermakerszit al de meditatieuren door te brengen.

1 opmerking:

  1. Hoi Ingeborg,

    ik ben geld voor je aan het inzamelen en het gaat heel goed!!! Ik ben iedereeen aan het vragen zijn/haar Kerstgeschenk van Estrade aan jou te doneren. Tot nu toe heb ik al € 1470,= Goed hè? Ik ben er helemaal blij mee!!!

    Groetjes, Yvonne

    BeantwoordenVerwijderen