vrijdag 18 september 2009

Kandy

Kandy was de basis waar vandaan ik de trips naar de ancient cities en naar de theeplantages ondernomen heb. Kandy zelf heeft een prettig koel klimaat. Toen ik aankwam regende het. Dat was de laatste dag van lange tijd regen. Ik heb verder alleen droog zonnig weer gehad. Kandy is gebouwd rond een prachtig meer. Sri lanka is groener en schoner dan India. De mensen zijn ook meer gewend aan buitenlanders en de vrouwen dragen meer 'westerse' kleding. Toch waren er niet veel toeristen. Dit kwam mede doordat ik hier in het laagseizoen was, maar ook de oorlog die voorbij is heeft invloed op het aantal toeristen. Ik heb me geen moment enige dreiging van oorlog of aanslagen gevoeld.Het tweede hostel waar ik verbleef was bij een ouder echtpaar. Ze hebben drie krakend schone tweepersoonskamers met badkamer. 's Morgens ontbijt met toast, ei, jam en een pot thee. Mocht je naar Kandy gaan dan is dit echt een aanrader, Glen 58, SerandaraRd 58 Kandy.Het eerste hotel waar ik verbleef, organiseerde ook uitstapjes voor de gasten. Ik kreeg het gevoel dat ze deze trips heel graag aan mij wilde verkopen en vond dat erg onprettig. Glen organiseert geen uitstapjes, ,maar een zoon van de eigenaren is tuktuk driver. Hij heeft mij terug naar Colombo airport gebracht, een rit van 3 uur. Prettig is dat de tuktuk open is en de wind dus lekker waait, maar het blijft een tuktuk en 3 uur is dan best lang.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten