dinsdag 14 juli 2009

Metro Delhi



Elke morgen krijg ik de krant. Op mij komen de artikelen soms over als berichtgeving door de telegraaf. Erg dramatisch. Maar dat zijn de berichten ook vaak. Veel busongevallen. De laatste dagen heeft zich een drama afgespeeld bij de bouw van een metro in Delhi. Het is ontzettend ver van de plek waar ik ben, dus geen gevolgen voor mij. Maar zojuist was ik op nu.nl aan het kijken of er iets van het ongeval gemeld werd, maar helemaal niks. Ik wil jullie graag informeren dat de veiligheidsvoorschriften bij infrastructuurprojecten in Nederland niet voor niks zijn. Bij de bouw van de nieuwe metro in Delhi heeft zondag een pilaar het begeven en is de constructie voor de metro naar beneden gestort. 6 mensen zijn hierbij omgekomen. Maandag zijn op dezelfde plek 3 kranen gekanteld. Waarschijnlijk konden ze het gewicht dat getild moest worden niet aan. Weer 6 mensen omgekomen. Bijgevoegd wat foto's die ik van internet heb geplukt. Wat dat betreft zijn de voorzorgmaatregelen voor de noordzuidlijn niet voor niks. En ook bovengronds kan er het een en ander misgaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten