dinsdag 17 november 2009

Na regen komt zonneschijn

Hoera! Vandaag heeft de staff zelf zeep gemaakt, zonder dat ik erbij was. Eindelijk zelfstandig en niet in afwachting van wat ik zeg dat er gedaan moet worden. Het resultaat ziet er goed uit en ruikt lekker.
Daarnaast zijn vijf metselaars gearriveerd die deze hele week blijven om aan de constructie te werken. Ambachtelijk en een beetje primitief wordt elke steen nauwkeurig gelegd. Cement wordt met de voeten gemixed.
Er is veel regen gevallen. Op de foto zie je water waar in het droge seizoen zout gewonnen wordt. Deze weg heeft enkele dagen onder water gestaan. Het uitblijven van activiteiten in samenhang met de regen, baarde bij mij toch zorgen. Ik ben dan ook zeer blij met deze ontwikkelingen en krijg goede hoop in de toekomstige ontwikkeling van de zeepfabriek.

Zelf maak ik momenteel een rapport met mijn toekomst ideeen voor de zeepfabriek. Ik verwerk daar ook al de input in die ik voor de verpakkingen heb binnengekregen. Erg leuk en inspirerend om de input van studenten uit Delft te zien. De tekeningen zijn sprekend. Nu is het aan de mensen hier om het op te pakken. Loslaten vind ik niet een van de makkelijkste dingen, maar de activiteiten van vandaag geven mij goede moed.

Nog twee nachtjes slapen en dan komt Hans. Het voelt toch wat vreemd aan om binnenkort weer in het koude Nederland te komen. Hier loop ik nog steeds in 'zomer' kleding rond. Als het regent koelt het wel wat af, maar het is weer warm zodra de zon schijnt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten